Nej, mitt vinterland...

Igår föll den första snön här i Sundsvall. Blä. Jag är inte alldeles överdrivet förtjust i vinter. Om det är riktigt kallt och några decimeter snö - då är jag på! Men när det blir som det ofta varit de senaste åren, då står jag gärna över...



What's not to like?  Jo isen, kära vänner - ISEN! I Skåne där jag är uppvuxen, smälter snön bort så fort det blir nån plusgrad. Men här i Sundsvall, då blir marken isglaserad om det blir lite plus. Snorhalt med andra ord. Och inte blir det bättre om det sedan kommer lite pudersnö på det snorhala... Nä, usch!

Jag behövde aldrig broddar innan jag flyttade hit för fyra år sedan. Nu överlever jag inte vintern om jag inte har heltäckande spikskor under foten...

Till roligare saker! Om bara några få varv har jag äntligen kommit fram till spetskanten på min Icarus i Färgkraft (färgen Trollskog). Jag är så kär i denna sjal, längtar tills den blir klar och jag kan börja använda den!


Kommentarer
Postat av: Eva

Den blir jättefin din trollskog.

Skönt att du kommit fram till spetsen så du får lite omväxling.

Må så gott på dej och hoppas ni fått ordning på bilkrånglet.

Eva.

Postat av: Mrs Petersson

"Grannen" här, håller med om väglaget. Kan väl tillägga att så här var det inte förr...



Toksnygg färg på sjalen, man vet ju inte riktigt förrän man stickat en bit med flerfärgat. Jag maskade av min första Icarus igår och ska blocka den ikväll. Den ger verkligen mersmak.

2008-10-30 @ 15:41:05
URL: http://mrspeterssonknits.blogspot.com
Postat av: Marika

Den sjalen blir jättesnygg! Och så underbar att ha i vintermörkret.



Årets första snö här i Uppland väntas i natt. Suck.

Nå, vinterdäcken är på, i alla fall, alltid nåt.

2008-10-30 @ 16:28:34
URL: http://bookish.typepad.com/sticka
Postat av: Agneta

Det snöade på oss också idag.

Tack för senast

2008-10-31 @ 17:21:05
URL: http://stickgalen.blogspot.com/
Postat av: Carina

Hejsan,

Det kommer troligen ett litet paket snart i din brevlåda.

Jag glömde lägga i kortet tillsammans med överaskningen men det stod att:



"Hoppas att detta värmer dig i höstmörkret."

Många kramar/ Carina "korvmudden"

2008-11-04 @ 19:43:40
URL: http://korvmudden.blogger.com
Postat av: Carina

http://korvmudden.bloggspot.com

skulle det ju vara.. tänk att man inte ens kan sin egen bloggadress. ;)



Kramar/Carina

2008-11-04 @ 19:45:24
Postat av: pia

Vilken härlig färg på sjalen.

Undrar om man kan få tigga till sig mönstret?

Hur mycket garn gick det till sjalen?

2008-11-10 @ 08:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback