Hemlispaket nr 3!

Helgen har fått en härlig början! När jag kom hem från jobbet nyss så låg det ett paket i brevlådan och väntade. Poststämpel från Karlstad även denna gång... Om min gissning på vem som är min hemlis stämmer så borde det ligga nåt från Stäket i paketet.

Titta så fina, blanka paket!

image54

Men har man sett - nåt från Stäket. :-)

image55

- Ett pärlmuddset, med beskrivning, pärlnål, pärlor och alpackagarn. Åh, så roligt det ska bli att sticka pärlmuddar. Har aldrig stickat muddar, och aldrig stickat med pärlor. Detta bli bra träning för mig inför en sjal jag tänkt sticka med pärlor.

- Två mörka chokladkakor från Anton Berg. Jag ääääälskar choklad, jag antar att du har förstått det, hemlis.

På kortet skrev min hemlis inte vem hon var. Hon ville att jag skulle gissa först och gav mig ett par ledtrådar.

1. Hon är från Karlstad.
2. Min present är inköpt på Syfestivalen.

Det vill säga - jag hade rätt hela tiden. :-)

Hej
Veronica, och jättetack för paketet - detta och de andra två. Du har gjort mig så glad varje gång du skickat presenter till mig. Jag använder halsduken och vantarna varje dag! Åter igen - TACK!

Hemlig stickning klar och överlämnad

Kom på två veckor innan min mans födelsedag att jag ville sticka en ny halsduk till honom. Stickade en decimeter på tre olika mönster men blev inte nöjd förrän jag började sticka en diagonalstickad halsduk i Kaffe Fassett-sockgarn. Sen var det bara att speedsticka... Med andan i halsen hann jag precis klart till kvällen innan födelsedagen och hann blocka den över natten.... PUH!

Så här fin blir den runt makens hals i alla fall! Jag är mycket nöjd.

image53


Ravelry

Nu har jag fått min inbjudan till Ravelry! Fick stå i kö i exakt en månad.

Det är jag som är cappuccino. Vi ses! :-) 

(Fast jag har inte hunnit fixa så mycket än...)