En riktig nörd

Följande samtal utspelade sig mellan mig och KM på ICA Maxis parkering efter att ha köpt äggfärger till att färga garn med.

Jag: ...men man är riktig nörd först när man köper fiber och spinner sitt eget garn och sen färgar det.
KM:  Nej.
Jag:  Inte?
KM:  Man är riktig nörd när man köper sitt eget får.

Glad Påsk på er!

image89

Äntligen paket!

Fick äntligen mitt garn- o tepaket idag. Kanon! Lagom till påsk och allt. :-)

Tack
Soili!

image88

Fick Påskte 2008 - det ser spännande ut, stora teblad och blommor. Känner inte doften just nu för jag är täppt i hela huvudet, men det smakar säkert toppen.

Garnet är helt underbart! TVÅ härvor Silky Wool från Elsebeth Lavold i en vacker ljungrosa färg. Riktigt mjukt och gosigt!

Dessutom fick jag tre jättefina stickmarkörer + en liten korg som Soili gjort själv. Älskar markörerna, och korgen hittar nog en plats i påskriset. :-)

Åter igen, tack så hemskt mycket Soili!

Jag = tant?

Plats: Församlingsvåning i kyrka
Tidpunkt: Kyrkkaffe efter gudstjänst.

Kompis: Jag tog med min stickning idag.
Jag: Jaha, vad kul!
Kompis: Jaa, jag tänkte att jag skulle fråga nån tant om en grej som blivit fel. Men nu när du är här kan jag ju fråga dig istället.
Jag: ...

-- ridå --


Korvus muddus aka korvmuddar

Härligt med något som blir klart på ett kick! Det behöver man ibland.

image86

Lade upp 48 m på strumpstickor 2,5 mm och gjorde fyra "åsar" och 3 "dalar". Garnet är Visjögarn (Ulla + Mullvad)från Östergötlands Ullspinneri. Det gick sammanlagt åt 19 gram garn = toklite.

image87

 Roliga och enkla att sticka, och sen så passar de ju utmärkt till mitt
Visjöset.

Aj då.

Jag tror att jag är illa ute. Titta här.

Fast jag använder lättmjölk, så det kanske inte är så farligt ändå. Men jag kände mig lite träffad, haha.

Mrs Beeton R.I.P.

Till minne av Mrs Beeton

Du var en fulsnygg, petrolblå dam som gillade bling bling. Lite lagom kurvig och fluffig stack du ut ur min annars rätt konservativa stickningskorg. Du gillade aldrig mina aluminiumstickor, dina maskor ville alltid fly iväg. Och nu är du borta.

Jag måste erkänna att jag känner en viss lättnad att du ligger där ihopknölad i papperskorgen, men också en motvillig saknad. Kanske hade du varit hemskt snygg till min vårjacka? Nu får jag aldrig veta det.

Mrs Beeton - älskad, hatad, oerhört irriterande att sticka.

Ett fantastiskt paket!

Fick mitt andra paket av min hemlis idag (om man bortser från bonuschokladen i förra veckan)!!

Vad kan jag säga - du har prickat helt rätt!

image85

Hur kunde du veta att det var just DEN härvan med lingarn jag har gått runt och klämt på och suktat över jättelänge? Den är ju så otroligt vackert lilamelerad! Fingrade på den på syfestivalen men det blev aldrig av att jag köpte den. Stod du och hängde över min axel, eller? ;-)

Och jag har inte den boken! Jag har många kokböcker/böcker om mat men ingen av Michel Jamais böcker. Jättekul med en bok om mat och vin, jag vill gärna lära mig mer om att kombinera just mat och vin. Har redan bläddrat lite i boken, och den ser väldigt lovande ut. :-)

Blev riktigt nyfiken efter att ha läst ditt brev. Tydligen har du lämnat en stor ledtråd... Får luska lite. 

TACK snälla hemlis! Återigen har du gjort mig oerhört glad med ett av dina paket!

Ska bli spännande att få reda på vem du är...

Choklad i brevlådan!

Mörk choklad med pistagenötter gömde sig under ett reklamblad i brevlådan. Tack kära hemlis! Och tack kära brevbärare för att du inte åt upp min choklad! ;-)

image84