Nu var det länge sedan...

...man skrev något här.

Och det kommer nog att dröja ett tag till innan det blir regelbundna inlägg. Halkade in på stickbloggningsspåret lite på ett bananskal och jag har länge känt att jag skulle vilja göra något mer.

Så förmodligen kommer det att bli en nystart på en ny blogg (som jag självklart kommer att länka till). Min framtida blogg kommer att handla om stickning ibland men inte alltid. Den kommer framöver också att handla om populärkultur och matlagning, två av mina andra stora intressen.

Lite av vad som kanske kommer att avhandlas:

- Djupa och entusiastiska analyser av Melodifestivalen och andra liknande spektakel. Min devis är:  "Det blir mycket roligare om man går in för det!".
- "Vad är grejen med..." Ofta undrar jag varför vissa artister är så populära, då läser jag på om dem och lyssnar på en massa musik tills jag kommer på grejen. För det finns alltid en grej!
- Nördiga matinlägg t ex om varför lime och vit choklad är så gott.
- Recensioner av kokböcker (jag har MÅNGA).
- kaffeprovning (är på jakt efter det ultimata kaffet, är just nu inne på soltorkade bönor från Etiopien).
- Självklart massor med matbilder.

Så ser mina tankar ut.

Vi ses så småningom!