Snabbt tack

Tänkte bara säga jättetack till min hemlis för paketet som kom igår.

Ekologiskt bomullsgarn, dominostickor och choklad. Vad kan man mer begära?

Lena, du är bäst!

Återkommer med bilder en annan dag. Kommer förmodligen att dröja en vecka eller så. Har börjat på nytt jobb och dessutom kommer min föräldrar och hälsar på en vecka. Inte mycket tid över alltså.

Nu är det dags för en gissning...

Fick ett paket från min hemlis idag. Det verkar inte vara det sista, för hon har skrivit att detta är del ett av "aprilkitet". Spännande!

Titta vilken rolig bok jag fick! Har varit sugen på att testa skuggstickning, och nu är det ju bara att sätta igång! Några skuggstickade kuddar skulle bli fina i min soffa...

image91

Min hemlis skriver att hon nästa gång ska bekräfta att jag gissat rätt angående vem hon är. Hon tror nämligen att jag har klurat ut vem hon är. Kanske det kanske... :-)

Eftersom förra månadens paket bland annat innehöll en bok om mat och vin, och det skulle vara en STOR ledtråd i det paketet så gissar jag att den boken var ledtråden. Min hemlis är alltså intresserad av vin. Vem är det? Någon som är med i Munskänkarna kanske? :-)

Jag gissar att min hemlis är:
LenaL

Fastän jag är rätt säker så känns det ändå nervöst... Jag kanske har tänkt helt fel?

Hur som helst... TACK hemlis för en fin bok!

Februarisockarna som blev klara i påskas

Här är dom. Jag tycker att dom är jättefina, men  jag HATADE att sticka dom. Men nu är dom alltså klara - hurra!

image90

Garn: Opal Uni
Färg: Cardinal
Stickor: Strumpstickor 2,5mm i ebenholz
Mönster: Sockar med falska flätor av Helene Wallin