Mrs Beeton R.I.P.

Till minne av Mrs Beeton

Du var en fulsnygg, petrolblå dam som gillade bling bling. Lite lagom kurvig och fluffig stack du ut ur min annars rätt konservativa stickningskorg. Du gillade aldrig mina aluminiumstickor, dina maskor ville alltid fly iväg. Och nu är du borta.

Jag måste erkänna att jag känner en viss lättnad att du ligger där ihopknölad i papperskorgen, men också en motvillig saknad. Kanske hade du varit hemskt snygg till min vårjacka? Nu får jag aldrig veta det.

Mrs Beeton - älskad, hatad, oerhört irriterande att sticka.

Kommentarer
Postat av: Mia

:D
Min stackars mrs Beeton är också petrolblå och irriterande, hon är klar men redan på vilohem. Undras just vad som kommer att bli hennes öde?

Postat av: LenaL

Förstår precis din känsla! Mina stackars dominosockar - mars månads i sockklubben - kommer troligtvis att drabbas av samma öde som dina Mrs Beeton. Jag gillar mönstret i sej men inte som sockor!!! Det känns bara fel. De kommer nog väldigt snart att avlivas.

Ha det så gott!

2008-03-11 @ 15:54:26
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: Eva

Så synd att hon ej blev din vän.Så snygg i perolblått. Vill du ändå ha dessa till din vårjacka. Förännu
har inte vårenkommit till oss. I dag har vi iskall vind 2-3 munusgrader men det har varit mycket kallt. Påskärringarna frös mycket när vi var ute och delade ut påskbrev.
Jag har ett förslag? Stoppa garn och pärlor i ett kuvert skriv på min adress och jag gör ett par till dig. Jag älskade mönstret och vi har i vår familj stickat ytterligare par utan att vi talat om detta på vår blogg. Låter mitt förslag bra så hör av dig till mig på e-post/Kram Eva

2008-03-22 @ 20:42:57
URL: http://raglanda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback