Garnshopping i huvudstaden

Var i Stockholm i helgen och passade på att besöka några garnaffärer. Självklart så shoppade jag en del...

Först så besökte jag Marias Garn. Gick många varv och klämde innan jag kunde bestämma mig. Det blev två härvor Malabrigo Lace i färgen Geranio. Dessa ska bli en sjal till mig själv. Tänkte att den skulle få prydas av fina pärlor (som jag också köpte). Två härvor "vanlig" Malabrigo i färgen Olive ska bli en julklappshalsduk och Baby Alpackan i jättefin röd nyans ska nåt fint till min mamma i födelsedagspresent.

image44

Från Södermalm tog jag en promenad genom Gamla stan. Där besökte jag Anntorps väv samt STICKA.

På Anntorps väv köpte jag två härvor Atacama Alpaca som ska bli en Feather and Fan-halsduk till svärmor i julklapp.

image45image46

På STICKA köpte jag handfärgat, entrådigt ullgarn som ska bli en sjal till mig själv. Färgen kallas "Lila Tulpan"  - I like.

Slutligen fick Nysta ett besök. Där gick jag rätt på Noro-hyllan och stod läääääänge innan jag bestämde mig. Två nystan Silk Garden Lite blev det. Kunde inte hålla mig utan har börjat sticka på något som i slutändan förhoppningsvis ska blir en kortärmad bolero/shrug. Freestylar, men har en klar bild i huvet hur jag vill att det ska se ut.

image47

Kommentarer
Postat av: Cina

Kan du inte ta med noro nystanen i morgon om du kommer. Är jättenyfiken på silk garden lite. :)

Postat av: Mrs Petersson

Vilken perfekt shoppingrunda! Är grymt avundsjuk och hoppas få klappa på dina garner snart. Man kanske ska ta bussen till Stockholm bara över dan och shoppa?

2007-10-23 @ 09:44:18
URL: http://mrspeterssonknits.blogspot.com
Postat av: Maria J

cina: Om jag kommer imorgon tar jag med dom. Men jag är fortfarande krasslig så det är osäkert om jag kan komma.

mrs petersson: Jag rekommenderar verkligen att åka till Stockholm och garnshoppa! Problemet är bara att man kan bränna hur mycket pengar som helst...

2007-10-23 @ 10:19:08
URL: http://endagliglatte.webblogg.se
Postat av: Hemlis

Du hittade verkligen mycket fina garner i Stockholm! Hoppas du kryar på dig snart!
Fingervanten är jättesnygg!

2007-10-24 @ 08:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback